2014. június 1., vasárnap

Gasztro-ügyek

1.

Tegnap megkértem Férjet, hogy menjen el a boltba. Listával, puszival indult el. Felírtam a  zabpelyhet is. Nagyon szeretjük. Van aki úgy, hogy nem tudja, hogy az van az ételében (pl. fasírt), van aki édességként (zabpelyhes keksz), van aki pedig "előjátékként" (Kicsi: Anya, megettem a zabkását! Kérem a nokedlit!).
A listára azt is ráírtam, hogy a tésztákkal szemben található a boltban.

Férj hazaértekor diadalmasan mutatta a szerzeményét, fején önelégült vigyorral, az alábbi kérdéssel: 
"Na, ekkora zabpehely elég lesz?"





Persze, elég lesz.
Szép, nagy doboz.
Csak ez kukoricapehely.
El is kezdtem volna a különbségeket ecsetelni, de Férj nem nyitott a kritikára.
Akkor következőleg majd menj te a boltba, jó??!!

2.

Limara azt írta, hogy a tésztát osszuk 9 EGYFORMA részre.
Szép kis zsemléink lesznek.




Remélem, erre gondolt ő is.
Szerintem megalapítom a Szemmérték Klubot.
Lehet csatlakozni.




9 megjegyzés:

  1. És ráadásul nyolc. Jó, szűk kilenc.

    VálaszTörlés
  2. Meg van a kilencedik is!! El van rejtve, a nyolcban!!

    VálaszTörlés
  3. Csatlakozom a klubba. Gyávaságomnál és gyengeségemnél már csak a szemmértékem legendásabb. Én lemérem a mérlegen a hamburgerzsömiket, kb. 120 g legyen. Bár még olyan sosem volt.:) Az íz a lényeg. Gondolom a mókik összeverekedtek a legkisebbért.

    VálaszTörlés
  4. A szemmértékem sajnos magammal kapcsolatban sem jobb, még mindig a tíz kilóval könnyebb koromhoz választok ruhákat ... Ja ez a gyerekekre is igaz, a legkisebbnek újabban kicsi ruhákat veszek, mintha elfelejtettem volna, hogy ő is nő,mert hát a legkisebb.

    VálaszTörlés
  5. lehet még csatlakozni?, most, hogy én saccraszemre azt hittem át tudom ugrani a pocsolyát

    VálaszTörlés
  6. Limaranak minden rokona felnott. Azert keszit egyforma zsomleket. Kedves, hogy te szemelyre szabtad, es a gyerekeidre is gondoltal.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm a megértést. Most így utólag már én is biztos vagyok benne, hogy a különböző méretű zsemlék a különböző méretű családtagjaim okán születnek :) Mondjuk mostanában inkább egy nagy cipót sütök, amit Apa mértanilag pontos szeletekre vág fel. (Aztán a Kicsi sír, hogy ő nem kér cipót, csak kenyeret...). A Szemmérték Klub profilját egyébként bővíteni fogom: jöhet mindenki, akinek akadt már gondja a mértékegységekkel, távolság- vagy éppen súlybecsléssel, esetleg átváltásokkal...Sokan leszünk szerintem :)))

    VálaszTörlés
  8. :D :D En tejfölért küldtem el a férjemet múlt hétvégén, mert annyira sok tennivalóm volt otthon, hogy egyszerübb volt öt megkérni a bevásárlásra. Profin megoldotta. :D :D Saure Sahne helyett (pedig direkt mondtam, hogy a Creme Frech ugyanaz, és ezeket egymás mellett találja a hütöpultban), mindenképp 49 cent lesz pro stück, egal, bármelyiket hozhatja ........ minden útmutatás ellenére hozott 8 doboz Schlagsahne-t.:D :D :D Remek.:D :D :D Sütöttem tortát, készítettem poharas-gyümölcsös-pudingos izét, lassan elfogyott, persze azért, mert nekik eleg felverni cukorral, az már kaja. .....
    A tejföl hiányát az itthon található joghurttal pótoltam - mennyire érdekes, hogy ha csinos tálkában rakod ki az asztal közepére, a családnak eszébe se jut kételkedni abban, hogy az ott nem is tejföl, hanem joghurt :D :D :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolom, a Schlagsahne-dolog tök véletlen volt :)) A krémes-zsíros creme fraiche helyett joghurtot??És a tálka miatt bekajálják???Ezt ki kell próbálnom! :)

      Törlés