2013. szeptember 5., csütörtök

Élet a Zenésszel

Figyelem, ismeretterjesztő írás következik!

Már több, mint 10 éve élek együtt egy Zenésszel. Korábban fogalmam sem volt róla, hogy mit takar ez a kifejezés. Mindig is szerettem a zenét, de sosem aléltam el a (tábortüzes) gitáros fiúktól, nem aludtam a betonon, hogy egy zenekar koncertjére biztosan legyen jegyem és nem dobáltam bugyit se a kedvenc sztárzenészemnek. Szóval, nem vagyok egy beteg rajongó alkat.

Férjjel se a zene hozott össze, viszont ennyi idő alatt "civilként" is sokat tanultam erről az embertípusról. Tapasztalataimat azért osztom meg, mert sokan vannak, köztünk járnak és elegendő információ birtokában könnyebb kezelni őket.

Szabályok, törvényszerűségek:

- A gitároknak nyakuk van. (Nem nyelük. Az a lapátoknak van. Volt egy kis félreértésünk ebből, de mára már megjegyeztem.)

- Koncertből csak élőzenésre megyünk. Férj nem ugrál, nem tapsol, nem lelkesedik közben, mert ZENÉT HALLGAT. Nem nyomulunk az első sorban, mert a keverőpult előtt (a pontos távolságról és szögről szívesen írok privátban, ha érdekel valakit) kell állnunk, ugyanis onnan szól a legjobban.

(Annyit sikerült elérnem, hogy már nem megyünk olyan helyre, ahol nincs ének. Volt egy-két balul sikerült "buli", ahol csak a zenészek és hangszereik voltak és virtuózkodtak. Futva menekültem. Középről. Egy kis teremből.)

- A mi háztartásunkban a Férfi mértékegysége nem az erőizom vagy a szerelőzsúl. Férfi az, aki fel tud húrozni egy gitárt. (Szerencsére azért Férj erős is és szerel is, de ez csak a véletlen műve. Nem elvárható.)

- Hiába lelkesednék bármilyen együttesért vagy zeneszámért, amit a rádióban hallok, ha nincs "alja" a zenének, az csak egy f*s vagy egy sz*r lehet (ez azért jelentősen rombolja az ember lelkesedését).

- Vannak azok a mulatságok, ahol élő zene van, de nem koncertek, pl. lakodalom vagy bál. Nagyon veszélyes terep. Amikor beérünk abba a terembe, ahol a zenészek vannak, Férj már csak annyit lát, mint a Terminátor: pirosan villog a színpad, a célpont belőve. Két sörrel később a színpadon van. Gitárt is szerzett. Könnyes szemű nagyon irigy lányok jönnek felém elismerően, hogy "dejónekem", mert Férj mikrofont is "talált" és épp rám nézve énekli az "Az, aki szép, az reggel is szép.." kezdetű számot. Cuki, tényleg. A következő 5 (7/9/több) órában Férjet csak a színpadon látom, illetve akkor találkozunk, amikor itallal csillapítja kiszáradt szája fájdalmát és közben fogadja az emberek elismerését. A buli legvégén, a legutolsó számnál még bemászik a dobok mögé, de akkor már nem zavar senkit. Csendesen elalszik. Láthatóan nem fog tudni egyedül hazamenni. A korábban könnyes szemű irigy lányok most is odajönnek, de már kárörvendeznek sajnálnak. 

- Ha épp senki hozzáértőt nem tud elérni, de szeretne hangszerekről beszélni, mert nagyon lelkes, velem próbálkozik. Hiába. Csak a szín érdekel. Ha az szép, részemről rendben.

- Férj fontossági sorrendjében azt rendben levőnek találom, hogy a lányaink beelőztek, de Fender basszusgitárokkal nem vagyok  hajlandó versenyezni. (Más márkákkal sem.)

Végül:
Van egy terület, amihez Férjnek, a tanult Zenésznek semmi érzéke: ez pedig a gyerekdalok csodás világa. Nem sikerült még megértenie (pedig folyamatosan tanítom), hogy itt nem számít a dallam. Vagyis egyet jó megjegyezni és akkor kb. az összes gyerekdalt rá lehet énekelni. Legalábbis én rá tudom. Aztán nem fontos a tempó sem. Ő mindig eredeti tempójában énekli a dalokat, ami tök uncsi és szomorú, de én figyelembe veszem, hogy a gyerek a "Csigabigára" is bulizni akar és kicsit felpörgetem.
Azt hiszi, fontos, hogy egy gyerekdalban a hangok a helyén legyenek.
Nagyot téved.
Zenész..

11 megjegyzés:

  1. Nagyon szép kép. Találó leírás!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper volt, nem zenésszel élek, de így is átjött:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, hogy olvashattam ezt az ismeretterjesztő cikket. Új fejezet nyílt az életemben. Most már tudom, hogy egy közgazdász férj nem a gödör alja, továbbá a szomszéd asszony csöcseire irigykedni nem annyira megalázó, mint egy basszusgitáréra.

    VálaszTörlés
  4. hmm.talán még annyit, hogy Zenész férj közgazdász (szégyenkezve vallom be:D)
    Ne próbáld felmenteni magad Fakirma, a szomszéd csöcsös dolog gáz.

    VálaszTörlés
  5. Most nagyon elszomorítottál. És elfogyott a borom. Mégsem kérhetek a szomszéd csöcsös asszony férjétől!
    És légy szíves írj egy posztot a közgazdász férjekről is. Úgy érzem, ilyen sokk után tartozol nekem ennyivel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bazmeg Irma, most jöttem rá miért barátkozol velem :(

      Törlés
    2. (Megjegyzem a push-up sokat javított/rontott a helyzeten.)

      Törlés
    3. This is the begginning of a beautiful friendship. Nagyon örülök, hogy segíthettem rájönni, mi a barátságotok tartóoszlopa:)
      Irma, sajnos nem tudok tipikus közgazdász bejegyzést írni, mert Férjnek ugyan van 1-2 igen hajmeresztő tulajdonsága (pl. derékszög kedvelése a térben, Excell táblázatok iránt érzett mély rajongás,logikus gondolkodás...stb.), de fogalmam sincs róla, hogy ezek az egyetemnek tudhatók be vagy a lényéből fakadnak.

      Törlés
    4. Helyesbítés: mínusz egy "g" betű a megfelelő helyről:)

      Törlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Nagyjából stimmel ez az én Zenészemre is, csak annyi a különbség, hogy én is zenész vagyok... de amúgy a gitáros téma az nagyon igaz. Viszont a "nem ugrál, nem lelkesedik" inkább rám igaz a családban :D

    VálaszTörlés