2013. augusztus 31., szombat

Délutáni alvás

Nálunk a gyerekeknek délután aludni kell. A környezetemben  mindig van valaki, aki szerint egy 4,5 éves már túl "nagy" hozzá, de nem érint meg az ellenvélemény. Márpedig nálunk alszanak. Ha nincs alvás, az katasztrófális következményekkel jár..

Ma délután úgy alakult, hogy a Nagy nem aludt. Mi akartuk, de ő nem. Nagy vidámság volt, amikor felkelhetett!
Kb. egy óráig.
Utána jött a szokásos, alvsmentes délutánon várható protokoll: csetlés-botlás-bőgés-veszélyes játszás-csetlés-botlás-bőgés...stb. Ma három új sérülést szerzett.

Fürdés közben életveszélyes mutatvánnyal szórakoztatta a Kicsit. 
Akkor már tényleg mondtam neki, hogy szedje össze magát, mert ez már komolyan nem okos viselkedés.

Az ágyban, pizsamában, tisztán, illatosan, az óriási kék szemeiben óriási könnycsepekkel közölte:
- Anya, én próbálok okosan viselkedni, de sajnos az én világomban ez nagyon nehéz.

(szegény gyerek)

4 megjegyzés:

  1. A déli pihi, jó esetben alvás, mindenképp áldásos, ráadásul kortól függetlenül. Bár nem élvezem a hatását, lévén azt sem tudom milyen. Már nem emlékszem.
    Szerettem volna, ha a gyermekeim gyakorolták volna, akár életük végéig, de a nagyot, majd a kissebbet sem lehetett meggyőzni három éves koruk után. (???)
    Megoldhatatlan kihívás volt és maradt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem már többen mondták, hogy egy 4,5 évesnek nem kell délután aludnia és akkor este hamarabb kidől. Ez tény, de nálunk addig a "hamarabb kidőlésig" iszonyatos az út: hisztik, ok nélküli sírások és csetlés-botlás... Nem tudom eléggé hangsúlyozni:Bárcsak ÉN alhatnék délutánonként egy kicsit! Hamar kidőlnék este úgy is! Ígérem:)

      Törlés
    2. A fáradt gyerkő már csak olyan, mint ahogy leírtad.

      A déli szieszta nem ördögtől való, viszont ökör, aki azt mondja "nem kell a csemtének délután aludni, mert..."
      Az alvás a szervezet legjobb regenerálója. Ökör aki szándékosan fárasztja így ki a gyerekét.

      Törlés
    3. Sztem is önmaga ellensége az a szülő aki nem próbálja meg "lenyomni" délután a gyerekeit :)

      Törlés