2014. január 14., kedd

Kalandozások Tibipapával

Boldog Új Évet Mindenkinek!
(Nyugtassatok meg, ma még senki nem mondta, ugye? :)

A történet még az óévből való.
A Nagy sokat beszélt arról, hogy már nagyon várja, hogy a Tibipapával elmenjenek megnézni a rákokat és a halakat.
Egy idő után az is kiderült, hogy nem a Tropicariumról van szó, hanem a METRO Áruházról.

Egy vidám napon be is jelentette Tibipapa, hogy akkor ő elvinné a két kiskorút.
Picit felszaladt szemöldökkel megkérdeztem, hogy biztos-e abban, hogy egyedül akar a két gyerekkel nekivágni a dolognak?
Kicsit sértetten nézett, mert
1. egyrészt az ő cukimuki-csiribiri unokái tündérek és ugyan mi baj lehetne
2. három nagykorú gyermekük van, csak elbánik egyedül kettővel.
(Jól van, Apu, menjél csak. Sok sikert!)

(A történéseket Tibipapa és a Nagy - sokszor egymásnak kicsit ellentmondó - utólagos elbeszélése alapján rögzítettem.)

Szóval, elindult a vagány banda.
Rövid autós utazás után megérkeztek az áruházhoz.
Tibipapa kiemelte a Nagyot a kocsiból és mondta neki, hogy ott várjon, majd átment a túloldalra és megkezdte a Kicsi kiszabadítását a biztonsági gyerekülésből.
Miután ez sikerült, gondolta, bezárja az autót.
Egy gombnyomás a központi zár.
Ötödszörre sem akarta hagyni magát a kocsi.
Amikor a hatodikra már erőből próbálta, kicsit előregörnyedt.
És akkor meglátta a Nagyot.
Aki a kocsiban ült nyugodt arccal.
(Elmondása szerint elfáradt a várakozásban és visszaült a kocsiba.)


Miután sikeresen bejutottak a nagyáruházba és bevásárlókocsit is szereztek, a két gyerek a kocsi két oldalán engedelmesen baktatott, a kocsi oldalába kapaszkodva.
Ez volt a "Nagyszülő büszkén feszít a varázslatos unokáival" pár perce.
Majd a Kicsi kitalálta, hogy be akar ülni a kosárba.
De nem oda, ahol gyerekülés van és ahová az átlag ül.
Nem, nem.
Oda, ahová a megvásárolt árut kell pakolni.
Tibipapa próbált logikusan érvelni, de az itt nem hatott.
A Kicsi lehajtott fejjel előregörnyedt és zokogni kezdett.
(Dráma tagozat, 2. évfolyam, 4. óra tananyaga)
A Kicsi tehát a bevásárlókocsi rakodóterében folytatta, még könnyes szemmel, de már boldogan az útját.
Ez azért jó, mert ha a Kicsi beül oda komplett téli felszerelésében, akkora helyet foglal el, hogy pont elfér mellette 2 szem mogyoró.
Ami meg ennél nagyobb, azt csak nagyon közel hozzá lehet pakolni és akkor úgyis felbontja.
(Ha ehető, meg is eszi. Ha nem, akkor is megpróbálja.)

5 idilli perc után a Nagy is szólt Tibipapának, hogy ő is szeretne beülni.
Tibipapa, mint egy elszánt túsztárgyaló, minden érvét bevetette, miszerint egy ilyen nagy és okos kislány milyen dedósan néz ki egy ilyen kocsiban...bla-bla-bla.
Fölösleges volt, persze.
A Nagy is előregörnyedt, és elkezdett sok könnyel, sikítva sírni.
(Dráma tagozat, 4. évfolyam, 6. óra tananyaga)
Nem hiába mérnök Apukám, sokat agyalt, hogy lehetne megoldani a dolgot.
Minden maradék érvet és motivációt (pl. kapsz csokit) bevetett és így a Kicsit ki tudna szedni a kocsiból.
Amikor nyúlt volna a Nagyért, hogy végre betegye a kocsiba, az közölte, hogy (figyeljetek!)
"Köszi, Papa, de most már nem akarok bemenni. Nincs társaság."
...
jólvanbazmeg
...

Eztán még megnézték a vízi állatokat, majd a gyerekek póráz nélküli kecskékként portyáztak az áruházban.
Utána hazajöttek.
Apukám soha egy rossz szót nem szólna az unokáira.
Úgyhogy közölte, hogy "minden rendben volt" és kiment a műhelyébe, mert sürgősen barkácsolnia kellett valami fontosat.
Gondolom az idegeit.
Simára.



10 megjegyzés:

  1. Tibipapa karácsonyra logisztikai tanfolyamot kapott. Húsvét felé ellenőrizd, hogy rögzültek-e a tanultak.

    VálaszTörlés
  2. Esetleg felajánlhatnád neki a tavaszi szünetben, hogy hogy vigye el a lányokat egy újabb metrós körre, ha már az előző annyira jól sikerült :) Amúgy Tibipapa nagyon nagyon aranyos ember lehet!

    VálaszTörlés
  3. látom magam előtt a jelenetet.. :D...én zokogó-visítós hisztiügyben már (azt hiszem) teljesen immunis vagyok :), nem érdekel a többi ember véleménye, "kiemelni a gyereket a közegből , nem alkudozni" - kategória, egyszer valahol olvastam egy jó mondatot: a könyörgés a kapituláció előszobája, :)
    mivel a legkisebbem most nemsoká 3 éves,jókis dackorszakos, de mivel negyedik, azt hittem, engem már nem lehet zavarba hozni hisztivel, dea múltkor a gyógyszertárban sikerült pírt varázsolnia az arcomra, mivel következetes megtagadtam ,h ihasson a kitett poharakból, pár percnyi üvöltés után elhallgatott, én ránéztem szerető szemekkel (lám, milyen ügyes nagylány!) ,jó hangosan ,tisztán azt mondta: Lohadjál meg! az öregasszonyok egymás után kapták a szívgörcsöt :)..természetesen úrinő módjára úgy tettem, mintha azt mondta volna,h szeretlek, de éreztem,mi a véleménye a többieknek a gyszertárban ..

    VálaszTörlés
  4. Úgy látom, mindannyian nagyon drukkoltok, hogy Tibipapa még egyszer mehessen :D Rajtam nem fog múlni (rajta se :D ) Smallflower, nagyot röhögtem. Ha most gyermektelen lennék (és naiv) azt mondanám, hogy nem kéne ilyen szavakra Tanítani (!) a gyereket és én majd úgy fogom nevelni az enyémet, hogy ne legyen hisztis : )) (nekem már mondták ezeket). Így, kétgyermekesként (napi rendszerességgel jelentkező hisztikkel megspékelve) csak röhögni tudok és azt mondani, hogy nem vagy egyedül :))

    VálaszTörlés
  5. igen, szerintem Tibipapát hagyd még kibontakozni! :)
    anyám egyébként az a fajta, aki mikor hisztizik vmelyik mindig azt mondja,h "csak egyszer kéne ilyenkor felpofozni", többet nem hisztizne...mindig visszakérdezek, h téged mindig felpofozott nagyapám, mikor rosszat csináltatok? igen...(és tényleg, nagyon kemény volt az öreg, ütötte az összes gyerekét) ..és, aztán többet semmi rosszat nem csináltál? de...akkor, mondom, mi értelme lenne?
    amúgy a csúnya szavak tanításáról: a fiam (19), megtanított Szofinak(3) néhány szlenget, és a Bunda, bunda, szőrös bunda....című örök slágert is :)...állandóan rettegek,h el ne énekelje az oviban :)
    az ecc-pecc második versszakát is tudja, azt végig is szokta énekelni odabent..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, nem tudom. Én néha sajnálom, hogy nem hiszek a verésben :))
      Nálunk a Férjem (35) gondolja, hogy vicces ilyeneket tanítani a gyereknek. Megfenyegettem, hogy ha valami ilyet visszahallok a gyerekektől, MINDEN közintézményi szülőire és fogadóórára ő fog járni...

      Törlés
  6. behalok a humorodon:) örülök, hogy idekeveredtem ma

    VálaszTörlés
  7. Én nagyon örülök, hogy a németek nem értik, miket mondunk egymásnak az ilyen nyilvános hisztik alkalmával.

    VálaszTörlés